Τα σταντ καταστημάτων επιτελούν πολλές λειτουργίες. Είναι ο μοναδικός αποδοτικός τρόπος να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας, να προσελκύσετε το βλέμμα του υποψήφιου πελάτη αλλά και να συνδυάσετε κάτι ακόμα πολύ σημαντικό, την οργάνωση των εμπορευμάτων και την ομαδοποίησή τους. Το θέμα, βέβαια, είναι πού θα πρέπει να βάλετε το κάθε σταντ, ώστε η προβολή κάθε αντικειμένου να είναι επιτυχημένη και να δείτε τις πωλήσεις να αυξάνονται. Η απόφαση αυτή δεν είναι κάτι απλό και συνδέεται με πολλές αποφάσεις που καλείστε να πάρετε. Η πρώτη και σημαντικότερη είναι η διαρρύθμιση των σταντ. Πριν, δηλαδή, αποφασίσετε πού θα βάλετε το καθένα, είναι απαραίτητο να έχετε προσανατολιστεί σε έναν συγκεκριμένο τύπο διαρρύθμισης για όλα μαζί τα σταντ. Μπερδευτήκατε; Στην πραγματικότητα, τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα, αρκεί να ξέρετε τις βασικές αρχές κάθε τύπου διαρρύθμισης.
Παράλληλα σταντ
Ο πιο απλός και οικονομικός τρόπος τοποθέτησης των σταντ καταστημάτων είναι οι παράλληλες ευθείες. Χρησιμοποιείται συνήθως σε σούπερ μάρκετ και γενικά σε χώρους, όπου η κίνηση των πελατών πρέπει να είναι γρήγορη με το να βρίσκουν αυτοί αμέσως τι θέλουν.
Μονοπάτι
Ένας σαφώς πιο περίπλοκος τρόπος διαρρύθμισης είναι το μονοπάτι, όπου τα σταντ βρίσκονται στον τοίχο αλλά και στον ενδιάμεσο ελεύθερο χώρο. Έτσι, ο πελάτης ενθαρρύνεται να βαδίσει πιο αργά, να παρατηρήσει και να ακολουθήσει μια προδιαγεγραμμένη πορεία που θα τον βοηθήσει να δει ένα μεγάλο μέρος του καταστήματος.
Διαρρύθμιση με γωνίες
Αυτός ο τύπος διαρρύθμισης δημιουργεί γωνίες και καμπύλες σε διάφορα σημεία και όχι μόνο στον τοίχο, με αποτέλεσμα να αναδεικνύει ιδιαίτερα ορισμένα προϊόντα. Επειδή μειώνει κατά πολύ το διαθέσιμο χώρο, χρησιμοποιείται κυρίως από οίκους με ακριβά εμπορεύματα, όπου το ζητούμενο δεν είναι η ποσότητα όσων προβάλλονται, αλλά η προσέλκυση της προσοχής σε συγκεκριμένα πολύτιμα κομμάτια.
Γεωμετρικό σχέδιο
Στο γεωμετρικό σχέδιο, τα σταντ τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργούνται στενοί διάδρομοι, ασύμμετρες γωνίες και τετράγωνοι ελεύθεροι χώροι. Αποτελεί ένα από τα πιο μοντέρνα design, ιδανικό για προώθηση trends.
Ελεύθερη διαρρύθμιση
Αν έχετε πολύ ελεύθερο χώρο, τότε η ελεύθερη διαρρύθμιση είναι η πιο δημιουργική. Σας επιτρέπει να αυτοσχεδιάσετε, να τοποθετήσετε όπου θέλετε τα προϊόντα και να μην επηρεάσετε σε τίποτα τους πελάτες σας. Προϋποθέτει, όμως, συνήθως τη συνεργασία με κάποιον διακοσμητή, για να αποφευχθούν κακοτοπιές στο στήσιμο των σταντ.
Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε καλά το target group σας και τα προϊόντα σας. Ανάλογα με το αν οι υποψήφιοι πελάτες σας προτιμούν το self-service ή την εξυπηρέτηση από υπάλληλο, αν βιάζονται να τελειώσουν ή θέλουν το χρόνο τους να παρατηρούν, αν ξέρουν εκ των προτέρων τι ψάχνουν ή προτιμούν να το ανακαλύψουν στην πορεία, θα πρέπει να γίνει και η αντίστοιχη επιλογή της διαρρύθμισης των σταντ του καταστήματός σας.